Hieronder vind je alle veelgestelde vragen over kluislevering.

Staat het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Contact
Instabox is een verzendservice die beschikbaar is via aangesloten online retailers – webshops dus. Voor 89% van onze partners bieden we dezelfde dag bezorging (Same Day Delivery). Zes dagen per week – precies zoals het hoort.
Kies welke pakketkluis je wilt; op het werk, thuis of in de stad. Je kunt je pakket gemakkelijk ophalen met een code die je per sms ontvangt. Je kunt natuurlijk ook een vriend, partner of familielid sturen om je pakket op te halen, als je de ophaalcode doorstuurt.
Instabox is gratis te gebruiken. Er kunnen wel kosten zijn als de webshop ervoor kiest om een vergoeding in rekening te brengen of als je een invoertarief en btw moet betalen.
Je pakket blijft 72 uur in de pakketkluis (feestdagen tellen als halve dagen). Na drie dagen brengen we je pakket terug naar ons sorteercentrum. We geven altijd één dag van tevoren een waarschuwing voordat we je pakket weer ophalen en je kunt altijd contact met ons opnemen als je een specifiek verzoek hebt. Hebben wij je pakket opgehaald uit de kluis? Dan heb je 10 dagen de tijd voor de aanvraag van een nieuwe levering in een pakketkluis. Dit hoeft niet dezelfde pakketkluis te zijn. Hiervoor betaal je niets extra’s.
Geen probleem! Stuur ons een mail vanaf hetzelfde e-mailadres dat je gebruikte bij het plaatsen van je bestelling. Wij wijzigen dan je telefoonnummer. Je kunt ook een ander telefoonnummer doorgeven door te reageren op onze bevestigingsmail.
Nadat het pakket is afgeleverd, krijg je de ophaalcode via een sms. Heb je géén sms van ons gekregen? Dan heb je waarschijnlijk het verkeerde telefoonnummer ingevoerd bij het plaatsen van je bestelling. Neem contact met ons op vanaf het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling en wij lossen het probleem snel voor je op.
Het meest waarschijnlijke is dat je per ongeluk het verkeerde telefoonnummer hebt ingevoerd. E-mail ons het juiste nummer vanaf hetzelfde e-mailadres dat je gebruikte bij het plaatsen van je bestelling en wij zorgen ervoor.
Absoluut niet, sterker nog, wij zijn juist de snelste! We leveren meestal nog dezelfde werkdag, en anders altijd de volgende.
Ongelooflijk goede vraag. Waarom raad je ons hen niet aan? ♥
We bieden bezorging op dezelfde dag als de online handelaar en koper zich in dezelfde regio bevinden en als de bestelling voor een bepaalde deadline is geplaatst. De exacte bezorgtijd is afhankelijk van een aantal verschillende factoren: de openingstijden van de online handelaar in zijn magazijn, of het artikel momenteel beschikbaar is in het magazijn en hoe lang het duurt voordat de online handelaar het artikel verpakt. We proberen al deze informatie zo nauwkeurig mogelijk in te schatten wanneer je jouw automaat kiest bij het afrekenen. Soms kunnen er nog steeds fouten optreden, maar meestal is de geschatte tijd correct.
We schatten jouw bezorgtijd op basis van de routes van onze bezorgbusjes. Soms lopen we vertraging op, bijvoorbeeld als het druk is op de weg of als er wegwerkzaamheden zijn. Als je op de link klikt die je per sms hebt ontvangen, zie je de geschatte bezorgtijd van je pakket. Die bezorgtijd werken we elke minuut bij. Wil je nóg preciezer weten wanneer je pakket aankomt? Bel ons, we helpen je verder!
Via je track & trace vind je alle bezorginformatie, ook de verwachte bezorgtijd. Deze track & trace krijg je per sms.
Klik op de track & trace die je per sms van ons hebt gekregen. Daar vind je een routebeschrijving en de openingstijden voor de pakketkluis die je hebt gekozen.
Klik op de link in een van onze sms’jes, daarmee kun je makkelijk je ophaallocatie veranderen. Je kunt dit op elk moment doen, zolang onze bezorger nog vanaf ons sorteercentrum moet vertrekken met je pakket. Dat is een paar uur vóór de geschatte bezorgtijd.
Onze grootste pakketkluis is 40 x 40 x 60 centimeter.