Pakketbezorger Red je Pakketje, in mei dit jaar overgenomen door het Zweedse Instabox, verwacht een recorddrukte tijdens Black Friday, Sinterklaas en Kerst. Om webshops goed te kunnen helpen, investeert Red je Pakketje fors in het opschalen van zijn dienst. De pakketbezorger vangt de piekdrukte op met zes nieuwe distributiecentra, 400 kleinere drop-off locaties en honderden nieuwe bezorgers en sorteerders. Daarnaast verdrievoudigt Red je Pakketje zijn elektrische wagenpark. 

CEO Sam Rohn: “Deze decemberdrukte hebben we een primeur. Eén derde van onze bezorging gebeurt met elektrische bussen, de overige bezorging is fossielvrij. Met de drukste maand ooit voor de deur maakt dat impact.”

90% minder CO2-uitstoot
Red je Pakketje vermindert door de verduurzaming van zijn wagenpark de CO2-uitstoot met 90%. Waar mogelijk rijden de bezorgers met elektrische bussen. Om de groei in december op te vangen, zijn 250 nieuwe elektrische voertuigen aangeschaft. In dunner bevolkte gebieden in Nederland rijdt Red je Pakketje op biodiesel, gemaakt op basis van plantaardige olie. 

Honderden nieuwe bezorgers en sorteerders
Sinds de overname door Instabox opende Red je Pakketje dit jaar zes nieuwe distributiecentra, in totaal zijn het er nu elf. Voor deze locaties neemt Red je Pakketje wekelijks vijftig tot honderd nieuwe medewerkers aan. Zij krijgen een training veilig rijden en bezorgen. Ook het drop-off netwerk groeit fors, naar zo’n 400 locaties in december. Kleinere webshops kunnen bij deze drop-off points zelf hun pakketten afgeven, zodat de pakketten nog dezelfde dag bij de consument worden bezorgd.

Instabox
Begin 2022 verandert de naam van Red je Pakketje in Instabox, gelijk aan de Zweedse moedermaatschappij. Achter de schermen werken Red je Pakketje en het Zweedse Instabox al veel samen, bijvoorbeeld bij het aanschaffen van elektrische bussen en het verder opschalen voor Black Friday en de decemberdrukte. 

Instabox bus op weg