Vanaf vandaag heet Red je Pakketje officieel Instabox. Vorig jaar werd de pakketbezorger al overgenomen door Instabox. Sam Rohn, General Manager van Instabox Benelux: “Onze organisatie was al gewend aan forse groei. Het combineren van onze beide diensten zorgt ervoor dat we verder versnellen.”

Instabox vernieuwt Nederlandse pakketmarkt

Het Zweedse logtech-bedrijf Instabox nam in mei 2021 Red je Pakketje over, de marktleider in Same Day Delivery in Nederland. Onder de naam Instabox biedt het bedrijf vanaf vandaag onder één merk zowel thuisbezorging als kluisbezorging aan. 

Instabox investeert fors in Nederland door snel het aantal pakketkluizen uit te breiden en thuisbezorging verder te optimaliseren. Consumenten kunnen nu al gemakkelijk wisselen tussen thuisbezorging en kluisbezorging, ook als een bestelling al onderweg is.  

Sam Rohn: “De consument raakt gewend aan perfecte service en flexibiliteit. Het aanbieden van verschillende bezorgopties is dan ook essentieel voor elke webwinkel. De keuzemogelijkheid voor het gemak van bezorging bij jou thuis of in een pakketkluis in de buurt is uniek. Onze focus op duurzaamheid onderscheidt ons van de markt. We werken op dit moment samen met de meest bekende en iconische webwinkels in Nederland en we kijken ernaar uit de favoriete pakketbezorger onder consumenten en webwinkels te worden.

Fossielvrije bezorging

Instabox bezorgt alle pakketten fossielvrij. Waar mogelijk met elektrische bussen en anders met busjes die rijden op het fossielvrije HVO100. De uitstoot die daar nog bij vrijkomt, compenseert de pakketbezorger voor 110%. Instabox wil later dit jaar alle pakketten elektrisch bezorgen.