Instabox wordt in de jaarlijkse FT1000-ranglijst van de Financial Times erkend als een van de snelstgroeiende bedrijven in Europa. Instabox staat in de lijst van technologiebedrijven in Europa op de derde plaats en in Zweden op de eerste plaats. In de algemene lijst met alle categorieën staat Instabox op de tiende plaats van snelstgroeiende bedrijven.

De Financial Times rangschikt Europese bedrijven op basis van groei in de afgelopen vijf jaar. Sinds 2017 groeit Instabox jaarlijks met ongeveer 300% en daardoor staat het bedrijf nu voor het eerst op de prestigieuze lijst. Instabox heeft momenteel ongeveer 2.700 medewerkers in dienst en bedient consumenten en webshops in Zweden, Noorwegen, Denemarken en Nederland. In 2021 was de omzet 70 miljoen euro.

“Dit is een geweldige erkenning voor al het harde werk dat veel mensen de afgelopen vijf jaar hebben geleverd. Vele geweldige en inspirerende bedrijven hebben in de loop der jaren de top-10 bereikt en ik hoop dat ons verhaal een inspiratie kan zijn voor nieuwe bedrijven. Ik ben extra trots op het feit dat we deze extreme groei hebben bereikt zonder concessies op het gebied van duurzaamheid”, zegt Alexis Priftis, oprichter en CEO van Instabox.

Instabox wil de komende jaren zijn snelle groei voortzetten door zijn diensten uit te breiden en nieuwe webshops toe te voegen in bestaande en nieuwe markten. In 2022 breidt Instabox uit naar Duitsland en het logistieke techbedrijf heeft plannen voor meer landen in Europa.

Instabox profiteert als volledig fossielvrije pakketbezorgservice bovendien steeds meer van de toegenomen aandacht voor duurzame bezorgopties, zowel onder webshops als onder online consumenten. Zo haalde de online beauty retailer Lyko in Zweden recent alle niet-fossielvrije vervoerders uit zijn bezorgopties. De trend om voorrang te geven aan duurzame alternatieven zal naar verwachting aanhouden.