Instabox groeit snel in Nederland en heeft in 2022 een goede start gemaakt. Door een nieuwe samenwerking met H&M kunnen modeshoppers nu gebruikmaken van een snelle, flexibele en handige verzendservice. Een duurzame mijlpaal is dat de pakketten fossielvrij worden bezorgd. 

Instabox blijft snel groeien in Nederland. Dit komt zowel door nieuwe samenwerkingen met webshops als door de stijgende vraag naar duurzame pakketbezorging.

“Instabox heeft grote ambities op het gebied van duurzaamheid. We zijn dus erg enthousiast om de samenwerking met zo’n sterk merk als H&M uit te breiden naar Nederland. Hiermee ondersteunen we hun klimaatdoelstellingen. We zijn trots dat we ook in Nederland een duurzame, snelle en kwalitatieve last mile bezorgservice aan H&M mogen bieden”, zegt David Lundqvist, Chief Commercial Officer bij Instabox.

Belangrijke mijlpaal

Instabox haalde in 2021 een van zijn belangrijkste mijlpalen, namelijk de overstap naar fossielvrije pakketbezorging. Dit sluit goed aan bij het algemeen groeiende klimaatbewustzijn in Nederland. Instabox heeft brandstoftanks met de fossielvrije brandstof HVO100 geïnstalleerd bij al zijn soteercentra. In 2022 investeert Instabox fors in de elektrificatie van het wagenpark om nog milieuvriendelijker te zijn. 

“Deze klimaatvriendelijke initiatieven passen bij onze ambitie om in 2040 een netto nul CO2-uitstoot te bereiken. Daarom zijn we blij dat we onze samenwerking met Instabox kunnen uitbreiden naar een andere markt”, zegt Daniel Kusibojovski, Logistics Regional Transport Manager Central Europe bij de H&M Group. 

Instabox heeft een grote vlucht genomen in de markt. In het afgelopen jaar is het aantal Nederlandse sorteercentra van Instabox gegroeid van vier naar elf. In Nederland heeft Instabox 1500 medewerkers in dienst, tegen 600 begin vorig jaar.