Hoeveel betaalopties heeft jouw webshop? Zeer waarschijnlijk meerdere opties, omdat consumenten een duidelijke voorkeur hebben en een ontbrekende betaaloptie slecht is voor je conversie. Hetzelfde geldt voor de verzendopties van jouw webshop. Eentje is geentje, zo laten verschillende onderzoeken van Metapack namelijk zien. Maar liefst 77% van de consumenten verlaat weleens een winkelmandje omdat de gewenste bezorgopties niet beschikbaar is. En nog eens 47% van de consumenten zegt niet meer terug te komen bij een bepaalde webshop door een slechte bezorgervaring. Je verhoogt dus je omzet als je verschillende keuzes biedt in de checkout. 

Verzendopties in de checkout

Veel consumenten willen zelf kiezen hoe en wanneer een pakket wordt bezorgd. De ene wil het snelst, de ander gewoon het goedkoopst en weer een ander wil een pakket afhalen bij een pakketkluis in de buurt. En wat ook vaak voorkomt: sommige consumenten willen door een slechte ervaring bepaalde bezorgbedrijven vermijden. Met verschillende verzendopties maak je jouw webshop dus voor alle soorten consumenten aantrekkelijker.  

Een bijkomend voordeel is dat je de ‘inpakdrukte’ over de dag verspreidt. Rond het middaguur pak je Same Day bestellingen in die in de avond worden bezorgd. En in de avond pak je bestellingen in die de volgende dag bij de consument aankomen. Dankzij die flexibiliteit is personeel inplannen een stuk makkelijker en bovendien heb je minder ruimte nodig.

Twijfel je over wat jouw klanten het belangrijkst vinden? Stuur dan eens een enquête en vraag simpelweg waarop zij letten bij een online aankoop. Of zorg er simpelweg voor dat consumenten zelf kunnen kiezen tussen de bezorgmogelijkheden. Dan weet je zeker dat je checkout is geoptimaliseerd.

Duurzame Same Day Delivery

Webshops kiezen voor Instabox omdat we de snelste service verlenen en ook nog fossielvrij bezorgen. Steeds meer consumenten kiezen in de checkout namelijk bewust voor fossielvrije bezorging – maar dan moet je dat natuurlijk wel aangeven vóór het afrekenen.

“Dankzij Instabox verkopen wij meer producten. We kunnen nu namelijk sneller leveren en dat vinden onze klanten belangrijk. Dankzij de slimme track & trace is het afleverpercentage ook erg hoog. Samen met Instabox maken we onze leverbelofte waar.”

Kemal Tas, Ledstores

“Wij geven onze klanten altijd de beste deal. Dat betekent een hoge kwaliteit voor een scherpe prijs én een soepele levering van je bestelling. Daarom werken we met veel vertrouwen samen met Instabox.”

Max Pool, Visdeal

Verhoog je conversie met keuzes in je checkout

Met een extra verzendoptie verstevig je dus jouw concurrentiepositie en daarmee verhoog je de omzet van jouw webshop. Neem daarom direct contact op en bespreek jouw mogelijkheden bij Instabox.

Conversie verhogen