Goede communicatie tussen een webshop en de consument leidt tot een (nog) hoger afleverpercentage. Zorg daarom met deze checklist dat jouw klant goed op de hoogte is van de pakketbezorging.

Bezorgtijden en -dagen

Instabox bezorgt op maandag tot en met zaterdag tussen 18:00 en 22:00 uur.

Bezorggebied

Instabox levert overal op het vaste land in Nederland.

Track en Trace

De track & trace van Instabox is realtime en heeft een tijdvak van slechts 30 minuten. De ontvanger krijgt tussen 16:00 en 16:45 uur een bericht over het tijdvak.

Opmerking voor pakketbezorger

Consumenten kunnen een opmerking doorgeven aan de pakketbezorger. In onze API-documentatie staat hoe dit werkt.​​​

Bedrijven

Instabox bezorgt pakketten in de avond en daardoor staan we bij de meeste bedrijfsadressen voor een gesloten deur. Het helpt ons als consumenten adressen opgeven waar iemand in de avond aanwezig is. Zo houden we het afleverpercentage zo hoog mogelijk.

Contactgegevens

Voor goede communicatie met de ontvanger hebben wij tenminste een mailadres nodig, en bij voorkeur ook een telefoonnummer. Zo kunnen wij onze Track & Trace naar de ontvanger mailen en sms’en als we er bijna zijn. Ook kan de bezorger even bellen als iemand de deur niet open doet.

Wijzigen van bezorgmoment of -adres

Onze klantenservice kan het bezorgmoment of het bezorgadres aanpassen. De klantenservice is bereikbaar vanaf 09:00 tot 22:30 uur via [email protected] en via de chat op onze site.

Neem contact op

Instabox doet dingen liever vandaag dan morgen. Jij ook? Neem dan direct contact met ons op via [email protected].